2 Haziran 2013 Pazar

İşletim Sistemi Nedir?

İşletim sistemi nedir ?

İşletim sistemi, bilgisayarda çalışan, bilgisayar donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımdır. İşletim Sistemi, uygulama kodları genellikle direkt donanım tarafından yürütülmesine rağmen, girdi-çıktı, bellek atama gibi donanım fonksiyonları için uygulama programlarıyla bilgisayar donanımı arasında aracılık görevi yapar. O.S (operating system) diye kısaltılır.
Bir işletim sistemi , bilgisayardaki programları ve verileri içeren ,çeşitli yazılım kaynaklarını yürüten ve bilgisayar donanım kaynaklarını yöneten bir yazılımdır.İşletim sistemi giriş,çıkış ve bellek ayırma gibi donanım işlevleri için bilgisayar donanımı ve uygulama programları arasında bir bağlantıdır.Bu işletim sistemi bilgisayar, video oyun konsolları,cep telefonları ve web sunucularında bulunabilir.
En yaygın kullanılan işletim sistemlerine örnek olarak, Linux,Solaris ,Android, iOS, BSD, Mac OS X ve Microsoft Windows örnek verilebilir.,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder